Google analytics – osnovni pojmovi

Da bi videli kako Vaš sajt napreduje (koje su najtraženije ključne reči , koji su sajtovi koji vam šalju najviše poseta, odakle dolaze vaši posetioci ) potrebno je da imate neki alat koji prati statistiku. Najčešće , hosting provajderi vam daju i kontrolni panel gde je moguće videti ove podatke ali oni nisu dovoljno precizni ni pouzdani. Standard je jos jedan google alat – google analytics.

Za prijavljivanje na Google Analytics dovoljno je da imate otvoren gmail (username i password važe za sve Google-ove proizvode). Pogledajte kratak video kako se prijavljuje sajt. Dakle, posle prijavljivanja sajta videćete kod koji bi trebalo da ubacite na SVE stranice sajta  ako ste radili sajt u HTML-u  ili u php fajlu ako ste sajt radili u nekom od CMS-ova.  Kod ubacite pre </head> taga .

Kada udjete na početnu stranu vašeg google analytics naloga videćete polja koja pokazuju broj poseta , broj prikazanih stranica , koliko stranica pogleda u proseku svaki posetioc, Bounce rate (procenat onih posetioca koji su napustili vaš sajt odmah posle stranice na koju su došli ) , prosečno vreme provedeno na sajtu  i procenat novih posetilaca.

U video klipu ispod sam pokazao samo neke od mogučnosti koje pruža google analytics koje su dovoljne za praćenje statistike.

Visitors

google mapa
Google Analytics mapa

kartica pruža informacije o :
– posetama i unikatnim posetama sajta
-pregledanim stranicama
-koliko prosecno  strana pogleda svaki posetioc
– koji browser koriste
– Mapa posetioca koji dolaze na vaš sajt
– Koju internet konekciju koriste
– Koje hosting provajdere koriste

Ovo je uopšteni deo , svaku od ovih opcija je moguće analizirati. Primera radi, idite na Map Overlay zatim sa desne strane u padajućem meniju  ( gde piše „None ) kliknite na neku od ponudjenih opcija.

Traffic Sources

Google posetioci

Definitivo deo Google Analytics-a koji najčešće analiziram.

Direktna poseta (Direct Traffic ) – posetiocio koji ukucaju domen sajta u browser
Referali (Refering Sites ) – drugi web sajtovi na kojima se nalazi link do vas.
Pretraživači (Search engines) – poseta sa pretraživača, kod večine sajtova poseta sa Googla donosi najveću posetu.
Ključne reči (Keywords) preko kojih posetioci sa pretraživača (Google, Yahoo..) dolaze do vas.

Content

Pokazuje koji naslovi su naj posećeniji , koji je Bounce rate za svaki

Top Content – najčitaniji članci na vašem sajtu

Top Landing pages– stranice na koje posetioci najviše dolaze sa pretraživača ili sa nekog drugog sajta.

Top Exit pages – stranice sa kojih posetioci odlaze najviše.

Ovo je samo deo mogućnosti koji nudi Google Analytics a neke naprednije funkcije napisaću uskoro.

One thought on “Google analytics – osnovni pojmovi”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *