Dobar layout sajta kod velikih baza podataka

Dobar layout sajta kod velikih baza podataka

 

Koliko puta ste se zatekli na sajtu kog ne možete da uhvatite ni za glavu ni za rep? Ako se radi o sajtovima sa malim brojem stranica, to još i može da prođe, jer nema puno opcija i mogućnosti za gubljenja po virtuelnom univerzumu. Međutim, istraživanja o internetskim navikama korisnika pokazuju da sajt koji sebe smatra ozbiljnim mora da zaokupi pažnju posetioca u prvih nekoliko sekundi. Ako ne uspete u tome, posetilac će veoma brzo napustiti vašu stranicu i potražiće neku čija organizacija je primamljivija i korisnija za posetioce. Zbog toga je od suštinske važnosti da sajt bude organizovan tako da na njemu što brže može da se nađe ono što je posetiocima u tom trenutku potrebno. ,

Kod internetskih stranica koje se temelje na velikim bazama podataka, kao što su stranice za nekretnine, dobra organizacija podrazumeva dovoljan broj kategorija koje mogu da se označe. Krajnji cilj takve ponude sajta je mogućnost da svaki posetilac može da pretragu u potpunosti prilagodi svojim potrebama, tj. personalizuje, kako se to danas stručno kaže. Tako posetilac koji dođe na stranicu u potrazi za stanovima za izdavanje mora da ima ponuđenu kategoriju za grad gde traži stan, a ako je moguće i kvart. Pored toga, mora postojati i mesto za upisivanje kvadratnih metara, kao i cene izdavanja stana. Bitno je da na sajtu postoji i kategorija kojom se označava koliko stan ima soba, jer je to jedna od glavnih karakteristika koje posetioci traže. Naravno, ne traže svi posetioci stanove za izdavanje, pa je u ponudi sajta nužno imati i druge popularne kategorije, kao što su kuće, apartmani, vikendice, kao i kupovina i prodaja.

 

Korak dalje u naprednom i brzom pretraživanju podataka napravili su oni sajtovi koji su, pored navedenih kategorija, poboljšali i alatke za pretragu po ključnim rečima. Ako u pretraživač neke internetske stranice koja se bavi nekretninama upišemo npr. „stan, trosoban, Dorćol”, sajtovi koji izbace samo oglase koji se odnose na ono što smo upisali  privlače i zadržavaju velik deo internetskih korisnika. Doduše, i dalje ima sajtova koji će na to izbaciti oglas sa trosobnim stanom u Novom Sadu, ali takvih sajtovi ubrzano gube posetioce, koji se prebacuju na modernije i preciznije internetske stranice.

 

Prema tome, ako želite da vaš sajt zadrži stare i privuče nove posetioce, najviše pažnje treba da posvetite preglednosti i praktičnosti sajta (popularno rečeno, morate imati dobar layout). Samo pregledan sajt je garant da ćete zadržati stare posetioce i privući nove.

 

Tekst napisala Tamara Butina, tech i mobile frik, takođe zadužena za optimizaciju www.kuca.rs sajta o nekretninama.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *