Kako do dobrog sajta ?

Sigurno ste se pitali šta mora da ima vaš sajt da bi bio dobar? Tu spada nekoliko stvari, koje ću detaljno opisati dole.

BRZINA SAJTA

Na ovaj deo teksta bi svi trebali da obrate pažnju. Jednostavno, ukoliko vam je sajt spor, gubite posetu, a proporcionalno tome, gubite i rank na Guglu. To sigurno ne želite da vam se desi? Brzinu sajta možete testirati OVDE:

Na toj stranici Google će oceniti vaš sajt na skali od 0-100 i ispod ispisati rezultate.Ukoliko je sajt dobio slabiju ocenu,ispisaće šta treba učinite da bi tu istu brzinu poboljšali.

Brzina je naročito bitna kada se je u pitanju izrada online web prodavnice, bilo da se radi o Magento platformi, Woocomerce ili nekoj trećoj.

IZGLED SAJTA

Pod izgledom sajta, misli se na to da sajt ima lepe I prirodne boje i čistu i jednostavnu navigaciju, kao što možete videti na sledećem sajtu – Crtani Filmovi .

Boje dosta utiču i na period koji će korisnik provesti na sajtu. Sigurno neće ostati 10+ minuta ukoliko mu je sve drečavo, šareno i slično!  Takodje je potrebno da imate dobar logo,koji će najbolje opisati vaš sajt,i koji će biti prepoznatljiv. Logo ne treba da bude ni puno velikih,ni puno malih dimenzija. Naravno bitno je da logo predstavlja temu sajta. Obicno svaki logo u sebi sadrži naziv sajta(u veliko broju slučajeva je logo samo naziv sajta).Boja logoa treba se uskladi sa bojom teme i pozadine.

POSETA

Za što bolji broj poseta potrebno vam je da imate dobar pojam pod kojim će se vaš sajt pojavljivati na Guglu.Ovo podrazumeva da je rec ili pojam pod kojim se vaš sajt pojavljuje,kao na primer „crtani filmovi“,ima dosta kucanja na Guglu na mesecnom nivou.To možete proveriti ovde:

Google Keyword Tool

Takođe posetu možete i steći viralnim putem, ili kratko rečeno od usta do usta. Npr. Pera je video zanimljiv tekst na vašem sajtu, svideo mu se i podelio je sa Nikolom, ukoliko se I Nikoli svidi podeliće ga možda I on I tako će se vaš tekst širiti po internetu.

SADRŽAJ SAJTA

Bilo da je reč o sajtu u kojem se nalaze video snimci, tekstovi, slike i slično, bitno je da sav sadržaj bude primamljiv i zanimljiv posetiocima.Uzmimo za primer neki post(tekstualni).Bilo bi dobro da sadržaj ne uzimate sa drugih sajtova,već tu neku vest,informaciju,zanimljivost napišete svojim rečima i zbog toga ćete prirodnije izgledati u očima Gugla, I bolje se rangirati na pretraživaču. Sadržaj sajta treba.Zato je bolje imati i manji broj postova koji će pogledati veliki broj posetilaca,nego da samo nagomilavate tekstove ili slično koji nikoga ne zanimaju.

ZARADA

Ukoliko imate solidan broj posetilaca na dnevnom, a ujedno i na mesečnom nivou, možete ostvariti i neke prihode od sajta. Nije toliko bitan factor broj poseta, već ko su ti ljudi, odakle dolaze, koja su im interesovanja, da li su plaćeni da dođu na vaš sajt ili su došli nekim drugim nasilnim putem. Kratko rečeno, bitan je kvalitet, ali I kvantitet, odnos između kvaliteta I kvantiteta treba da bude 80-20.

NAVIGACIJA

Navigacija

Sajt mora biti jednom rečju – pregledan. Znači da kada korisnik uđe na vaš sajt, mora skoro sve imati na početnoj strani što će ga uputiti u tematiku vašeg sajta. Tako sam ja na sajtu o crtanim filmovima odradio kategorija sa crtaćima koje sam stavio u navigaciju. Tako sam u primeru dole stavio sledeće kategorija: Duško Dugouško, Garfild, Nindža Kornjače, Pepa Prase, Tom I Džeri. Sve u svemu vaš sajt mora biti čist I pregledan korisniku.

Tekst napisao Marko Rajevic

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *