
Odabir web sajta, koji ce u potpunosti zadovoljiti Vaše trenutne kao i buduće poslovne ili private potrebe, uvek je bilo težak. Naime, ponekad Vas web developeri mogu navoditi da odaberete neki kompleksniji, teži za izradu,tip sajta od onog koji ste hteli kako bi ostvarili veći profit. Sa druge strane, SEO stručnjaci obično preporučuju jednostavniju formu sajta koja bi odgovarala Vašim potrebama, s obzirom da se mnogo lakše optimizuje za pretraživače. U skladu sa tim, ovde ćemo navesti tipove sajtova prema tehnologiji izrade:
- Statički sajtovi
Ovo je najjednostavniji tip sajta gde se odmah prikazuje njegov sadržaj sajta bez potrebe da se obrađuje od strane nekog servera. Ovi sajtovi mogu sadržati neke složenije animacije ili neke javaskript dodatke, ali imaju nedostatak što ne obezbeđuju pravu interaktivnost sa korisnikom budući da ne mogu da skupljaju informacije o korisniku ili da izbacuju odgovarajući sadržaj u zavisnosti od korisnikove aktivnosti. Takođe, veliki sajtovi rađeni na ovaj način su teži za ažuriranje pošto treba ažurirati svaku stranu posebno. Sa druge strane ukoliko vaš biznis ne zahteva neki veći sajt, statički sajt rađen uz pomoć HTML i CSS bio bi odlično rešenje uzimajući u obzir kompaknost kodiranja i mogućnost jako dobre optimizacije za pretrazivače (tj. Bolje kotiranje u internet pretrazivacima kada neko ukuca u google ključne reči koje su bitne za Vaš biznis). - Dinamički sajtovi
To su sajtovi koji uglavnom zavise od nekog servera, obezbeđujuci veliku interaktivnost, I uglavnom koriste baze podataka prilikom prikazivanja određenog sadržaja. Dinamički sajtovi su naročito pogodni za izradu većih sajtova tipa kataloga, fotografskih albuma .Ovakav tip sajta omogućava korisniku da sortira i pretražuje određene stavke, a može mu se i zabraniti pristup određenim stranama uz pomoc log in procedure. Korišćenje dinamčkih sajtova naročito je pogodno i efikasno za velike sajtove gde je ažuriranje znatno brže i lakše nego kod statičkih. Osnovni nedostatak dinamičkih sajtova je nesto teža mogućnost za dobru optimizaciju naročito ako se SEO tehnike ne primenjuju jos u samom startu izrade sajta. - CMS (sistemi za upravljanje sadržajem)
U principu za rad sa ovim aplikacijama (Joomla, WordPress , SMF ili Elxis) nije potrebno da znate nijedan programski jezik i još se nazivaju Content Managment Systems (Sistemi za upravljanje sadržajem).Ono što ove CMS-ove čini privlačnim je lako korišćenje i upravljanje sadržajem (tekst, slika, video) , veliki izbor dodataka i veliki izbor već spremljenih templejta. Svaki od njih ima svoj administracioni deo gde ulazite pomoću svoje šifre i nadimka. U admin panelu dodajete pluginove, kreirate članke i menjate izgled vaše stranice. Ovaj tip sajta je narocito pogodan za sajtove koji imaju vise ljudi koji rade na njemu npr. ako je neki informativni portal u pitanju, imamo više novinara koji pišu clanke i svi oni imaju svoj nalog za pristup sajtu sa razlicitih lokacija. Jedan covek može imati admin pristup koji vodi računa o izgledu i funkcionisanju sajta, a ostali samo pišu sadržaj. - Komercijalni sajtovi
Komercijalni sajt je takođe dinamički i omogućava finansijske transakcije preko sajta. To su sajtovi koji nam omogućavaju da nesto kupimo preko internet koristeci sigurne online nacine plaćanja kao sto su 2CO (2chekout), Paypal. Uglavnom ovakvi sajtovi ukljucuju i CMS da bi bilo lakše dodavanje novih proizvoda kao I ažuriranje postojećih. - Fleš sajtovi
Postoji mogućnost da se ceo sajt uradi u Flash-u (softver razvijen od strane Macromedia) u vidu kompleksnih animacija. Uglavnom ovakvi sajtovi izgledaju veoma moćno i ostavljaju izvanredan utisak na posetioce ali imaju veliku manu da ih je gotovo nemoguće dobro optimizovati za pretraživače, tako da se danas uglavnom izbegavaju. Najcešće se koriste za kreiranje interesantnog hedera ili banera nu sajtu da bi se dobilo na lepšem i zanimljivijem izgledu sajta.