Kada pravite sajt, postoji puno stvari koje treba unapred definisati. O većini njih pričali smo u nekom od prethodnih postova, a u o ovom pozabavićemo se finim detaljima, tj. govorićemo o onim delovima web sajta pomoću kojih se kreira dodatna vrednost.
– Socijalne mreže. Pitanje koje se ovde postavlja glasi: koje mreže koristiti i u kom obimu. Odgovor nije jednoznačan, a njega najčešče diktira sadržaj. Twitter je postao ozbiljan trend, pa samim tim predlažemo ga kao obaveznu funkcionalnost na sajtu. U trenutku pisanja ovog posta, sve vlade u regionu, izuzev Srbije koriste Twitter. Ako je sajt zabavnog karaktera ostavite link i do You Tube kanala. Ako dominiraju fotografije Pinterest može biti dragocena opcija. Za ozbiljne institucije, poput sudova, u prvoj fazi se ne preporučuje Facebook. Za tehničke sajtove Linked in dugme može biti veoma koristno. U ostalim slučajevima Facebook fan page je nezaobilazan. Pravilo, ako uopšte postoji glasi: sve traba prilagoditi situaciji, trenutku, odnosno sadržaju i krajnjem korisniku. Naravno, u svemu treba naći meru i umerenost, a jedan primer je sajt o turizmu i vremenskoj prognozi TT Group.
– Komentari kao vid dodatne vrednisti mogu starhovito pomoći. Google veoma dobro prati kvalitet i kvantitet komentara oko nekog posta, na osnovu kojih se može puno toga zaključiti o samoj vrednosti koju aktuelna web strana donosi, ali i o strukturi auditorijuma koji prati taj sajt. Aktuelni trend postaje ko je napisao, a ne gde je napisano. Naravno za kontroverzne sadržaje treba dodatno angažovati administratora ili urednika koji mora imati i osećaj za kulturu online PR-a, što dodatno poskupljuje ceo projekat. Kvalitetni komentari puno doprinose za SEO optimizaciju.
– Svakako birajte pouzdan domaći hosting . Za domaće sajtove, tj. za sajtove iz Srbije, dobar signal je ako se server tj. hosting nalazi u Srbiji. Svakako najbolji white hat SEO korak je prelazak na brži domaći server.
– XML Mapa sajta. Postoje više standarda za XML mapu. Za one koji ne znaju, ona je namenjena brzom indeksiranju strana i momentalnom informisanju Googla usled nekog updejta neke stare strane. Za svaki URL XML mapa sajta sadrži datum poslednje promene na strani, prioritet i frekvenciju poseta Google pauka. Obično dnevni nivo za naslovnu stranu, i nedeljni za sve ostale.
– Robots.txt datoteka. Ukoliko imate neke foldere za testiranje ili privremen sadržaj na sajtu, blokirajte ih iz ovog ovog fajla, da ne bi došli u situaciju dupliciranog sadržaja koji je štetan po SEO.
– Favicon ikonica. Zanimljivo je da većina sajtova nema Favicon ili malu ikonicu koja se pojavljuje na levoj stari brouzer taba. Interesantna činjenica je da standardna Word press instalacija nema favicon, pa ovaj entitet morate sami napraviti. Na webu postoji sijaset online servisa koji bilo koju sliku prebacuju u favicon.ico ekstenziju. Iz dizajnerskoh ugla najbolje je da logo pretvorite u ovu ikonicu.
U ovom postu izneli smo 6 stvari koje mogu dati dodatnu vrednost vašem sajtu i samim tim povećati posetu. Kroz komentare možemo prodiskutovati i o svakom dodatnom savetu koji smatrate zanimljivim.